55 - escape me.

uppdaterat bloggutseendet litegrann. vad tycks?
helt ny bild dessutom!
var till ikea idag med liisen och elin, där jag bland annat testade barnsängar (bilder kommer förhoppningsvis snart finnas hos liisen). väl på ikea köpte vi lunch, satt i barnhörnan för att alla vanliga sittplatser var fullt ockuperade.
jag köpte mig världens sötaste panda, som jag döpte till konrad. var dock där för att införskaffa mig en lampa för att göra min sovhörna lite ljusare, alla lampor befinner sig nämligen på ena sidan rummet, så sänghörnan är kolsvart. jag hittade en jättefin rund, vit lampa med blommor på, som fick plats perfekt i hyllan! det är den som är med i headern, dock så överexponerad att blommorna inte syns.
när vi skulle hem kom bussen precis. så vi klampade på och satte oss och pratade och väntade på att den skulle åka, vilket den aldrig gjorde. då började vi fundera på om vi satt på fel buss. kom överens om att vi satt på tolvan eftersom tretton just åkt. då ska en snubbe på bussen, frågar om den går till city och chauffören säger nej. vi får panik, inser att vi sitter på hundratjugosjuan mot gamla uppsala och storvreta och skyndar oss av med en busschaufför skrikandes efter oss "man måste ju kolla vilken buss man kliver på!!"
och tack vare den tabben fick vi sitta och frysa i en kvart till innan nästa buss kom.
det är väl idag. det som är värt att nämnas.

imorgon är det friluftsdag. långfärdsskridskor, yeey!
jag står för korven och brödet, och liisen bjuder på varm choklad.
life is good.
oftast.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0